Od června 2017 neprojde STK vozidlo se stočeným tachometrem. Co s ním bude dál, stát neví

V Evropě jezdí podle odhadů zhruba 30 procent aut s přetočeným tachometrem. V některých evropských státech už funguje registr, který proti podvodnému jednání bojuje pravidelnou evidencí, v Česku se o takovém systému zatím jen mluví. Novela zákona platná od prvního června letošního roku částečně přesouvá problém na majitele, kteří si koupili neprověřenou ojetinu.

“V Evropě je zhruba 30 procent aut s přetočeným tachometrem. Vzniklá škoda kvůli podvodně zvýšené ceně u těchto vozů se pohybuje okolo 9,6 miliardy eur (cca 257 miliard korun). V Česku má upravený počítač kilometrů 37 procent aut,” říká europoslanec Tomáš Zdechovský (KDU-ČSL).

K této problematice se Zdechovský rozhodl uspořádat mezinárodní tiskovou konferenci s politiky, řediteli velkých českých autobazarů a společností, které se zabývají prověřováním původu ojetých vozů.

V Česku vejde 1. června v platnost novela zákona č. 56/2001 Sb., díky níž může protokol o evidenční kontrole, který vydává stanice technické kontroly, pozbýt platnosti, pokud technik zjistí, že “došlo ke snížení ujeté vzdálenosti na počítadle ujeté vzdálenosti silničního vozidla.” Jinými slovy pokud porovná poslední zaznamenaný údaj na odometru u konkrétního vozu s aktuálním stavem a zjistí, že číslo se snížilo.

“Evidenční kontrola je tu od toho, aby nový majitel ojetého auta byl ochráněn od možnosti trestu za to, že si pořídil auto s přetočeným tachometrem. Když se na to při ní přijde, může odstoupit od smlouvy, jelikož vůz má v tu chvíli prokazatelnou skrytou vadu, na kterou nebyl dopředu upozorněn,” vysvětluje František Peldřimovský z ministerstva dopravy. Co však bude s takovým vozem dál, ministerstvo dopravy neví.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *